Součástí příslušenství na osobní i nákladní automobily, ale i na autobusy, traktory a motocykly, jsou zpětná zrcátka. Ta se začala objevovat v automobilovém průmyslu již krátce po zahájení klasického silničního provozu a udržela se tam dodnes.
Může posloužit zrcátko na motorku k tomu, abychom si upravili účes? Jistě, že mohou, o tom nepochybujte, ale teď vážně: Možná se vám to bude zdát přehnané, ale skutečně existuje velký počet nadšenců do motorek, kteří neví, zda jsou zrcátka na motorce povinná z vyhlášky, anebo jde jen o vhodný doplněk. Odpověď na tuto otázku zní: Ano, zrcátka jsou povinnou výbavou každého motocyklu bez ohledu na typ a kubaturu. Je to jako s automobily, povinností je mít instalované a hlavně funkční a seřízené levé zrcátko, pravé být nutně nemusí, ale pro větší přehled o situaci v jízdním pruhu se doporučuje. Jaké základní typy zrcátek se vyrábí?
Repliky – napodobují originální kusy světově známých výrobců motocyklů, např. Yamaha, Suzuki, KTM, Kawasaki, Ducati atd. Replika je od originálního kousku takřka k nerozeznání.
Dva v jednom – v tomto případě jde o výrobek s vestavěným blinkrem, jde tedy o cenově vyšší kategorii výrobku. Některé využívají moderních technologií LED svítidel s dlouhou životností a hlavně velmi nízkou spotřebou energie.
S montáží do řídítek – vyrábí se pro běžné vnější i vnitřní průměry řídítek, montují se na jejich konce buď vnější svorkou, nebo samosvorným kuželem do vnitřního průměru řídítek.
Univerzální – nejčastěji poptávané a také nejoblíbenější. K dispozici je pestrý výběr tvarových řešení v klasickém oválném tvaru, anebo moderní řešení v podobě mnohoúhelníku. Rozdíly spočívají ne až tak ve funkčnosti, ale spíše v designu, který buď vyzdvihuje leštěný chrom, nebo dává přednost matnému či lesklému tvrzenému plastu. Všechny univerzální výrobky by měly být homologované, s montážním levým závitem.