Vozy Subaru jsou pověstné svou univerzalitou již mnoho let. Kralují jak na asfaltovém povrchu silnic, tak i v členitém nerovném terénu. Tento japonský terénní vůz, nebo chcete-li crossover, se vyznačuje kompaktní konstrukcí, zvýšeným podvozkem a snadnou ovladatelností.
Nové Subaru doznalo významných změn jak pod kapotou vozu, tak i v karosérii. Ta je velmi robustní, se zvýšenou světlou výškou – tentokrát již na hodnotě 220 centimetrů!. Typická maska chladiče a tvar nárazníků zůstaly beze změn, ale objevila se nová kola, tvarem přizpůsobená celkovému vzhledu nového modelu. Jsou vyrobena z lehkých slitin v šíři 18 palců.
Změny v karosérii, podvozku, i v motoru
Nový vůz se změnil již na první pohled, ale to není zdaleka vše, především bychom se měli zaměřit na změny v konstrukci podvozku. Ten je nyní oporou pevnější a kompaktnější konstrukce celé karoserie. V testech se potvrdilo zvýšení schopnosti absorbovat energii z nárazů až o 40 procent, což zvýšilo významně bezpečnostní standard.
Jízda v Subaru XV druhé generace je tedy komfortnější a bezpečnější při běžném provozu na silnici, ale i v terénu. Napomáhá tomu i režim X-Mode určený pro jízdu na nezpevněných vozovkách. Pasažéři jistě ocení snížení vibrací a hluku v kabině.
Zážehový čtyřválec o výkonu 156 koní
Jízda v novém Subaru XV druhé generace je působivější díky zvětšenému vnitřnímu prostoru. Do standardní výbavy přibyl také bezpečnostní kamerový systém Eye Sight, to je speciální přednárazový detektor, jakýsi adaptabilní tempomat. Ve standardní výbavě naleznete asistenta dálkových světel a pochopitelně nechybí natáčení světlometů. Vůz také detekuje blížící se jiná vozidla z nepříjemného úhlu šikmo zezadu.
Subaru XV se nyní vyrábí s inovovaným zážehovým čtyřválcovým motorem s přímým vstřikováním o výkonu 156 koní (115 kW). Převodová skříň ukrývá převodovku Lineatronic a všechna kola jsou poháněna pomocí Symetrical AWD.