Budoucnost elektro automobilů. Tesla model 3, stojí za to!


Tak tento model půjde na odbyt! Automobilka Tesla obdržela již přes 500 000 zaplacených rezervací. Elonu Muskovi se konečně plní jeho vize, zbavit naše silnice fosilních paliv, které znečišťují naše ovzduší. Pro něj to však znamená, že musí navýšit a urychlit výrobu, tj. nějakých 5000 kusů za týden – z nynějších 2000 kusů.
elektrické auto na trávníku

Co se týče vzhledu, tak vejcovitá silueta karoserie zůstala zachována z Modelu S. Stejně tak minimalistický interiér, do kterého se s přehledem vejde až pět lidí. Prostornost jednoduché palubní desky narušuje jen volant a ohromná dotyková obrazovka s úhlopříčkou 15″, která nahrazuje středový panel. Na rozdíl od Modelu S je tato obrazovka orientována horizontálně.

Řízení a výkon

Kromě již známých vlastností automobilů Tesly jako jsou hladká jízda, tichost a okamžitý točivý moment, tu máme výběr ze dvou modelů. Standardní verze nabízí zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,6 sekund, maximální možnou rychlost 209 km/h a dojezd 354 kilometrů. Poté tu je model s dlouhým dojezdem, až 499 kilometrů, který zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,1 sekund a jeho maximální rychlost dosahuje 225 km/h.

Pokud využijete Supercharger, tak za půl hodiny nabíjení získáte dojezd 209 kilometrů, což je celkem přívětivý výsledek.

Pokud jste zvědaví, jakou má tento model finální hmotnost, tak u základního modelu je to 1610 kg a u modelu s lepšími bateriemi pak 1730 kg. K dispozici jsou také rozměry vozu. Na délku Model 3 měří 4694 mm a na šířku má 1949 mm. Objem zavazadlového prostoru má 424 litrů.
tesla modelu x

Na kolik taková Tesla přijde?

Tesla Model 3 v Amerických dolarech vychází na 35 000, což je v přepočtu zhruba 787 000 Kč. Základní výbava obsahuje textilní čalounění, dvou zónovou klimatizaci, plně diodové světlomety, WiFi a LTE připojení k internetu, hlasová ovládání, bez klíčový vstup a zadní parkovací kameru.

U lepšího modelu s lepšími bateriemi si připlatíte 202 500 Kč. Tímto si zajistíte pokročilého autopilota s asistentem při jízdě v pruzích a automatické parkování. Dále také prémiový interiér s dřevěnou dekorací, lepší hudební systém a vyhřívaná sedadla.

Tak co na ní říkáte?

Druhá generace Subaru XV právě přichází na trh

Vozy Subaru jsou pověstné svou univerzalitou již mnoho let. Kralují jak na asfaltovém povrchu silnic, tak i v členitém nerovném terénu. Tento japonský terénní vůz, nebo chcete-li crossover, se vyznačuje kompaktní konstrukcí, zvýšeným podvozkem a snadnou ovladatelností.
Nové Subaru doznalo významných změn jak pod kapotou vozu, tak i v karosérii. Ta je velmi robustní, se zvýšenou světlou výškou – tentokrát již na hodnotě 220 centimetrů!. Typická maska chladiče a tvar nárazníků zůstaly beze změn, ale objevila se nová kola, tvarem přizpůsobená celkovému vzhledu nového modelu. Jsou vyrobena z lehkých slitin v šíři 18 palců.
plastový kluk

Změny v karosérii, podvozku, i v motoru

Nový vůz se změnil již na první pohled, ale to není zdaleka vše, především bychom se měli zaměřit na změny v konstrukci podvozku. Ten je nyní oporou pevnější a kompaktnější konstrukce celé karoserie. V testech se potvrdilo zvýšení schopnosti absorbovat energii z nárazů až o 40 procent, což zvýšilo významně bezpečnostní standard.
Jízda v Subaru XV druhé generace je tedy komfortnější a bezpečnější při běžném provozu na silnici, ale i v terénu. Napomáhá tomu i režim X-Mode určený pro jízdu na nezpevněných vozovkách. Pasažéři jistě ocení snížení vibrací a hluku v kabině.
dětské hračky

Zážehový čtyřválec o výkonu 156 koní

Jízda v novém Subaru XV druhé generace je působivější díky zvětšenému vnitřnímu prostoru. Do standardní výbavy přibyl také bezpečnostní kamerový systém Eye Sight, to je speciální přednárazový detektor, jakýsi adaptabilní tempomat. Ve standardní výbavě naleznete asistenta dálkových světel a pochopitelně nechybí natáčení světlometů. Vůz také detekuje blížící se jiná vozidla z nepříjemného úhlu šikmo zezadu.
Subaru XV se nyní vyrábí s inovovaným zážehovým čtyřválcovým motorem s přímým vstřikováním o výkonu 156 koní (115 kW). Převodová skříň ukrývá převodovku Lineatronic a všechna kola jsou poháněna pomocí Symetrical AWD.

Šlechta jako průkopníci automobilismu v Čechách

Kdo jiný než movitý šlechtic, bankéř, či továrník, by si mohl dovolit pořídit v době devadesátých letech devatenáctého století auto?
Za prvního majitele vozu(samohybu) v Praze lze považovat svobodného pána von Ringhofffera. Ten jej zakoupil v roce 1897. Jedním z prvních vlastníků auta by dále kníže Otto Windisch-Gratz, který na svůj vůz Mercedes-Benz dostal v roce 1904 poznávací značku N-5, což znamenalo, že se jednalo o pátý jezdící vůz u nás. Za další dva roky se toto číslo zvedlo na sedmdesát tři, což jenom dokládá, že pořízení vozidla nebylo nijak samozřejmou záležitostí ani pro majetné vrstvy.
mercedes benz oldtimer
Jeho průměrná cena se před první světovou válkou pohybovala mezi deseti, až patnácti tisíci korun, za něž by v té době byl ke koupi slušný dům. Další výdaje samozřejmě souvisely s provozem auta. Už jenom najít dobrého šoféra, který byl současně zdatným mechanikem byl velký problém. O nějaké síti autoservisů v té době totiž nemohla bít řeč. Navíc olej a benzín se do zásobních kanystrů objednával výhradně u drogistů. Šofér byl tedy profesí strojní zámečník a v hierarchii zámeckého služebnictva stával se svým platem na vrcholku. Zámečtí páni si ovšem chtěli užít adrenalinu z jízdy přímo, a tak se stále víc chápali volantů svých automobilů sami. Příkladem je hrabě Alexandr Kolowrat, který se stal dokonce nadšeným automobilovým závodníkem a vítězem několika závodů do vrchu a dalších mnoha tehdejších podniků. Těmto jízdám ovšem i tehdy předcházelo složení zkoušky před zkušebními komisaři a získání vůdčího listu, po dovršení věku osmnácti let.
ozdobené auto
Pro šlechtu nebyl vůz jenom znakem reprezentace a způsobem odlišení se od ostatních společenských vrstev, ale také prostředkem poskytujícím pohyb mezi jednotlivými panstvími a samozřejmě možností sportovního vyžití. Někteří dokonce měli ve svých garážích dva, až tři kusy.

S tažným to budete mít těžší

Podporujete-li český trh, české výrobce, nebo česká řemesla, potom ani při koupi automobilu se neodklánějte od své podpory. Octavia je přece automobil, který je srovnatelný se světovými výrobci osobních automobilů. Dokonce nebude problém přesvědčit o české značce automobilu ani svou manželku. Jenže Vy byste chtěl ještě to tažné zařízení https://www.amsa.cz/Octavia-III, viďte?
Argumentů máte dost.

octaia

  • Jestliže Vám manželka hodlá mluvit do výběru automobilu jen proto, že chce a chce jedině červené, potom je to v pohodě.
  • Jestliže by Vám ale chtěla manželka mluvit do značky automobilu, protože se jí líbí nějaké zahraniční vozidlo, je to už malinko složitější. Ale Vy určitě najdete pádné důvody k tomu, abyste u české značky zůstali. Levnější náhradní díly. Levnější servis. Dostupnější servis. Dokonce i nadstandardní vybavení přijde levněji.

No a u toho slova levnější byste měli zůstat i v případě, když budete manželku přesvědčovat o tom, že tažné zařízení je skvělý a velmi potřebný doplněk. Bez něho nemůže Vaše vozidlo existovat.
Přesvědčování může být o něco složitější, protože manželka určitě netuší, jak výhodné je nechat si ještě v prodejně namontovat tažné zařízení, které pořídíte tak levně!

  • Připojením přívěsu na dovolenou začněte.
  • Nebo se pusťte do vysvětlování, že přívěsným vozíkem dovezete v pohodě na chalupu cokoliv. Aniž byste museli někomu platit za dopravu.
  • A pokud jste oba cyklisté, pak máte takový argument, který prolomí i ten největší odpor. Vaše kola si můžete vozit, kamkoliv budete chtít!

připojení

Takovými argumenty si obhájíte nejen kvalitní, a přitom levné tažné zařízení, ale i plyn, na který byste chtěl jezdit a ušetřit tak další peníze na provoz Vašeho nového automobilu!
Že to nakonec nebude tak těžké přesvědčit manželku o koupi nejen českého vozidla, ale i doplňků, které automobilu jen prospějí? Ale také Vaší peněžence!